Ny vecka igen da..

Och soligt har vi haft hela helgen och aven idag.. man borjar ju nasta tro att det ar nagot lurt pa gang..

Helgen va lugn, jag har handlat blommor pa Dobbies till 'balkongen' och pysslat hemma, filmkvall hemma i fredags istallet for bio, Tara's leaving night pa lordagen, jag klarade mig ganska bra med bara EN tar i mitt lilla oga trots nagra glas vin i magen och efter stannade vi for ytterligare en drink pa Oran Mor pa vagen hem innan vi kopte chips 'n cheese och tog en taxi hem... mmmmmm va gott det va och langesen jag at det.


Sondagen akte vi pa lite utflykt och tittade pa dom skottska vyerna.. det ar verkligen helt fantastiskt vackert har uppe, och byarna man aker igenom ar ju bara sa mysiga, sa fort man kommer en liten bit utanfor stan sa ar allt sa val bevarat och orort, och man kan verkligen se vilken fantastisk historia det har landet har haft.  


Jag vet att vadret inte ar det basta har och att jag gnaller over det ena och det andra, men Scotland och Glasgow har en san underbar charm och manniskorna ar sa otroligt vanliga, och jag alskar storstadslivet men barer, pubar, restauranger och shopping och att sen kunna aka ut och mysa en sondag bland angar, mysiga byar, berg, dalar och sjoar, far, hastar och mysiga sma lunchstallen... kan det bli battre?



          


Kommentarer
Postat av: Karin Gullhöna

Pullan jag vet va som är lurt! Det är vi som har världens regnstorm här! Fan aldrig sett ett sånt väder på länge! Hua! Sluta säg att det e så vackert i skottland pullan innan jag försöker simma över nu...Jag saknar dig o skottarna ;)

Puss love u i massor!

2008-08-04 @ 14:55:33
URL: http://sessankarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0