Tvatt, middag, vin och julpyssel

Jobbet va segt idag, men det kan vara sa pa mandagar, tar lite langre tid att komma igang liksom :)
Vi handlade lite efter jobbet, lite mat och lite julgrejjer, vi va ute efter stockings, julstrumpor att hanga oavnfor spisen och fylla med smagrejjer, nu har ju inte vi nagon oppen spis och inte hittade vi nagra fina julstrumpor heller, men vi ska nog losa bada delarna hoppas jag innan dopparedan.

Fick smarrig lax och en god sallad till middag av hjartat och lite mandagsvin, det satt fint kan jag lova. Tvattar gor jag just nu och sa har jag precis slagit in klapp at en va mina sota vanner Ebba, vi ska traffas for glogg och klappbyte imorgon efter jag varit pa gymet, det ska bli mysigt.

Nu sitter vi i soffan och ser pa The Dark Knight som K kopte idag, grym, vi sag den pa bio nar den kom ut, valdigt bra trots att jag inte sett nagon av de tidigare Batman filmerna.

Nu ar det tedags och tillbaka till filmen, hors igen imorgon.
Sov gott sotisar.
xx




Kommentarer
Postat av: ewa sundberg

Hej gullhjartat ! Nu är det Lördag och efter min första skidtur i 6 gr kyla har jag jagat runt som en skogsmarodör med Karin hasande efter, farmor har kondis som en Napolionbakelse. --Och såg ut som en sån i rosa mössa--och skiddressen efter Linnea då hon vägde 61 kg hade jag på mig ,slimmmmmad, det du min sköna! Alla julklappar är köpta utom er! 15 st barnbarn och 6 barn= 21 + en del andra människor också som ska få sin lilla överaskning av tomten. Kan ej gå in på detaljer då så många läser detta. Alice utslagen i Idoltävlingen så synd. Från Hedesunda. Pratade med pappa igår och Johan och Viktor, har ej sett dem på ett tag. Vad önskar ni i julklapp? Izak och Alina Jenny och Johanna kommer med familj till jul. Jan och Anna firar hemma men vi åker dit före jul med klappar. Jan arb som lärare och trivs bra ännu men det är nog tungt. Gamla farmor känner sig pigg o alert men Sören är förkyld och snorar på, har nu fått ett glas rött och det slank ner som hostmedicin!! Mona och Linnea kommer på Måndag em för lite jul klappsbyte. Agneta o sharon med familj åker till Scottland i jul. Grattis men sent på din namnsdag. Vi var i Stockholm förra helgen och det var trevligt, men gud vad många barn att pyssla om, tur att man ej är fertil!. du min käraste gulligaste nu ska jag anpassa mig till soffan bredvid min gullplutt och slappa efter limpbak och middag intaga ett glas rött till och mysa av livets goda, som ändå bara är ett lån. din kära farmor

2008-12-13 @ 19:19:29
URL: http://angiebaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0