Blommig falukorv till middag!

God hemgang,


Solen skinner denna vackra dag, vilket betyder att det antagligen blir hagelstormar ikvall, hoppas inte, ar sa less pa skitvader nu, jag vill ha var, blommorna blommar ju for fullt, nu fattas bara solen och varmen, kom igen!


Jag haller pa och tittar runt pa lite olika gym i omradet dar vi bor, det finns tva som ligger ganska nara, Next Generation i Anniesland och LA fitness i Milngavie, NG ar stort med allt man kan tankas behova, frisorer, spa, gym, pooler, relax, halsobar, butiker etc men kostar £64 i manaden (ca 865kr) men da ar saklart bara klasser, gym och pool inkluderat och jag ar lite for snal for det, jag lagger hellre pengarna pa annat an lyxgym, det andra gymet har gym, klasser, pooler relax, solarium etc men kostar nog inte fullt lika mycket, kanske runt £40 (ca 540kr), sa det lutar at LA faktiskt, jag menar, frissan har jag ju en redan och vem orkar sitta svettig i en halsobar och dricka alger efter man tranat, da aker jag hellre hem och tar ett bad och gor mig en kopp te och myser i soffan.


Igar fick vi antligen maten leverarad och jag va valdigt exalterad over allt jag hade bestallt, hade knappt mjolk hemma, men gissa vad, saklart sa hade halften av kaket hamnat pa en annan lastbil, korkade skottar, sa vi far hem resten idag. Vet inte vad som ar pa menyn ikvall, kanske jag ska laga nagot for en gangs skull?? Vad skulle man kunna rora ihop? Kanke en stroganoff, fast da maste jag aka till ikea och kopa falukorv, det har vi inte tid med, dar har dom blommig falukorv, valdigt spannande.



Jag och Ebba ska ha en svensk dag pa lordag, Kenny slapps av pa golftavling sen brummar vi ut till ikea, planen ar kottbullslunch och kanske appelpaj till efterratt, sen ska vi ga ikea rundan, och sen ska vi kopa oss en vurre me bro pa vagen ut, har borta far man ju pommes med vurren ocksa och lingondricka saklart.

Jag ska aven ta en glutt i foodshopen och fylla korgen med knackebrod, falukorvar, lingonsylt, brunsas, marabou choklad, svenska lantchips, gott o blandat, snoren, chokladbollar, ost, kaviar, algkorv, det finns till och med fryst fardiglagad potatismos och mycket mycket mer, foredrar ju saklart mina hemlagade kottbullar och mitt egen-mosade mos med farmos lingonsylt.

Koper nog iof inte med mig allt det dar, men en lite pase kommer komma med hem.. sen kanske jag rovar med mig ebba hem och har en svensk lordag kvall, synd att vi inte kan se mello, hur grymt hade inte det varit, men man kanske kan pa internet saklart.. det ska jag kolla upp.

Mello lordag, dom saknar jag, vilka tider!

Nu ar klockan alldeles for mycket och vi ska aka hem, tack o lov!
Ajokens adjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0