Helgen som va..

Ja da kanske man ska borja skriva da nu nar man startat sig en blogg. Blogg ar inte sa 'inne' har borta som det ar i Sverige men jag tankte att vafasen varfor inte, det kan ju kanske vara skoj.


Helgen va, som oftast helger ar, ytterst trevlig. I fredags va jag lat nog att bara jobba halvdag, akte hem och mottes av ikea leverans, ny sang och ny byra och en massa annats tjaffs som hamnade pa kvittot, men fint blev det, jag ska slanga upp en bild pa mitt verk nar jag satt upp gardinerna etc.. maste bara ladda borren forst..

Sa fredagen gick at till att bygga sang och byra, jag gillar och bygga saker, men efter 4 timmar, 578 skruvar och en pase Svenska Lantchips fran IKEA senare va min hand inte langre brukbar, och da hade jag till och med lindat skumplast runt mejseln for och kunna gora klart, 3 lador lamnade jag till Kenny tillslut som fick kopa takeaway som beloning for min harda arbete. Jag e iaf jakligt stolt, man e val viking till ursprunget eller?!


I lordags vaknade jag i ovisshet, min kara sambo hade planerat en liten trip away under veckan men inte yttrat ett ord om destinationen trots mina avledande fragor i hopp om ett avslojande, men vi for iaf ivag norrut med termosen laddad och en pase fardkost.. upp i Scotlands urskog bland hjortar och berg, upp till en liten stad som heter Aviemore. Vi at och vi drack och vi shoppade och vi mos och vi badade nastan, perfekt liten resa.

Jag har en vana att lara stackars Kenny en massa konstiga ord pa svenska efter nagra drinkar vilket kan vara valdigt underhallande (for mig) sa nu gar han runt och sager 'Apan ar fluffig' och 'Flasket guppar' vilket jag har valdigt roligt at. 


Sondagen va lugn med filmmys och god middag, jag har ju en master chef hemma som garna star vid spisen och glatt lagar 5 ratters till mig nar helst jag behagar.. inte dumt!

Igar var det vanlig mandag igen, jag jobbade nastan, borde ha arbetat flitigt men jag var mandagstrott och orkade inte lyfte ett gem, igar ikvall var vi till ikea igen och kopte tva kistor och ett bonsai trad.. det maste vara nagot med man och bonsai trad, annas Adam har ocksa tjatat om det, kanske ar en brittisk grej, va vet jag..


Idag har jag arbetat valdigt lite, med tanke pa langden pa detta inlagg sa forstar ni hur hectiskt det maste vara, jag kanske ska skriva en bok nar jag anda ar igang.

Nu ska jag dricka mitt nya te som jag kopt och se till sa att batarna inte sjunker och lacker olja sa salarna dor.


Adjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0