Pratar dom svenska i Frankrike?

Imorse fick jag ett mail fran en kapten pa franska dar han antagligen bad mig att ringa honom om nagot, sen skriver han sista meningen pa engelska att jag ska fraga David (en av mina kollegor) om min franska inte ar sa bra????

Jag menar, vi ar bada fran Sverige sa va ar det for fel pa svenska?? Varfor krangla till det och skriva pa franska och ta upp min arbetstid, nu har jag fragat 3 personer som hittils inte har lyckats klura ut det helt for tydligen ar vissa ord inte ens nagot pa franska, och sa har jag skickat tillbaka att han ska skriva pa svenska.. utan svar, detta har nu tagit over 6 timmar och jag vet fortfarande inte vad han vill, snacka om att dra ut pa saker, och sen klagar dom om dom inte far vissa saker i tid ombord pa baten?? Gud ibland tror jag att dom faktiskt blir knappa pa riktigt av att vistas bland en bunt illaluktande sjoman, bajsande masar och 150 tusen ton olja, fast vem skulle inte bli det?


Jisses alltsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0