Sjosjuka sjoman!

Har I pappershavet ar det storm, forra veckan va minst sagt blasigt, det klagas och gnalls och muttras, jag bokar och bokar om och efter 7 ombokningen borjar dom ga mig pa nerverna, javla sjoman o trilskas.
Men efter ett hektisk slut av arbetsveckan va det dags for tavling, gokart kladd i 'fin' overall (som forvrigt sakert 57 andra svettiga killar har haft pa sig) va jag redo med hjalm och handskar, gasen i botten. Vi hade en liten tavling med jobbet, 22 st Northern Marinare i lag om 2 med varsin liten ettrig gokart. Jag kan starkt rekommendera, det va verkligen sjukt roligt. Att man luktar gokart, brant gummi och svettig karl efter gor inte sa mycket nar man vackert fick kliva upp pa prispallen och ta emot 3:e pris. Ja va sager ni nu.. full gas bara!


Lordag vaknade jag med trakeps efter fredagens for manga glas vin, kenny ar som vanligt uppe med tuppen och star i koket och ror ihop nan sorts buljong i en stor gryta av kycklingen han hade lagat i fredags kvall, 9 pa morgonen!!!!!

Lunch med Ebba och sen kom Kenny o motte upp oss efter golfen, hem och packa pase och svish till Ebba for vin och tjejmys, sen motte vi upp resten i Ashton Lane, vidare till Oran Mor dar vi svangde vara nyrakade lurviga och drack vackert alla drinkar som kom i var vag, kl 3 va det dags for hemgang med chips n cheese i naven.. vilken njutning.

Madde som forvantat inte skitbra pa sondagen, akte till ebba och drack te, kollade pa kissar och pratade svenska, sen food shopping infor veckan och hem o sondags fippla.


Och idag ar det som bekant mandag igen, en solig sadan och jag har varit arg hela morgonen. Men nu har jag kakat god lax sallad sa jag e lite snallare. I veckan blir det fullt upp. Ikvall ska jag pyssla med diverse grejjer, imorgon ska vi ut och ata da svarmor blir ett ar aldre, onsdag ska jag bjuda Anna pa middag och torsdag e det ju alla hjartans dag, sen pa fredag har Ebba bjudit hem oss pa fredagskrubb och vin och lordag bar det av till Isle of Bute, da ska vi pussas hela helgen och fira varan forsta valentine.


Nu ska vi tydligen till Braehead och handla present, inte till mig tyvarr :)


Ajokens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0