Tatties

iPhone har landat sa vackert I kockens hander idag, vilken fantastisk kansla, vilken oemotstandlig apparat, det ar som en uppenbarelse!

Den tickar och gar, som ett urverk, nar kommer min?


Ikvall sa ar det Mince and Tatties pa menyn fick jag just veta (kottfars och potatis(mos), valdigt skottskt och kan nog jamforas med svenskans falukorv och makaroner), en popular ratt har borta och jag har bett kocken anga spenat och sanna dar goa gronsaker till.. smaskens!


"There is a Mince 'n' Tatties world championship held every January in the Mishnish Hotel in Tobermory on the Isle of Mull.Entrants have come from such diverse places as Australia,New Zealand,South Africa ,France ,Canada,Germany,and Liverpool. Previous World Champions have included ;a university lecturer,a serving police officer,a parliamentary standards lawyer and the Tobermory lifeboat coxwain" - Ja dar ser man!

Idag ger jag mig sjalv en guldstjarna i kanten, jag satte mig namligen ner igar kvall med laptop, penna och block och.. PLUGGADE????!!!!! Kors i alla skottska tak.. sa idag firar jag med pluggfri kvall!

Regnet verkligen oser ner har borta i vast idag.. jag och K kallar det for Susan Cook vader, vi har en tjej pa jobbet som ser ut som en mulen regnig dag, klar sig annu mer deprimerande och oppnar hon truten sa klagar hon bara, men efter Susan Cook kommer solsken, inte denna vecka enligt prognosen men kanske nasta.


Nu ska jag ga och skolja mina sma druvor och sluka dom i ett naffs!

Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0