Easter Monday

Trevlig helg ar slut, fast det ar en ganska trevlig mandag sa det gor inte sa mycket.
Fredags at vi pa Las Ramblas, en tapas restaurang i Bearsden dar vi bor som vi pratat lange om att vi maste testa, hur gott som helst, inte lika mysigt som Cafe Andaluz som ar var favorit, men maten var himmelskt god och vi kommer definitivt ga dit igen.

Lordagen va solig sa vi brummade ut pa en liten dagstrip med lunch pa Lodge on the Loch.
Nar vi kom hem runt 4 somnade jag i soffan och vaknade inte forran kl 8, da hade kocken hunnit lagat middag och fixat o trixat med en massa grejjer i lagenheten, man kanner sig lite vilsen nar man sovit sa dar lange.

Sondagen vaknade jag tidigt, solen sken in genom persiennerna, da blir man glad.
Vi akte till Ellis, Kennys syster, for och titta pa hennes nya kok och ge dom lite paskpresenter. Efter det akte vi in till West End, gick in pa mitt favvo crepes stalle och kakade lite lunch, shoppade lite och sen gick vi till Oran Mor och tog ett glas vin.
Nar vi kom hem gjorde jag nachos och vi drack lite mer vin och letade semester till sommaren, lutar at Cuba men vi far se vad planboken tillater.

Sitter pa ett lugnt jobb igen, Bank Holiday sa det ar inte manga som jobbar, men man far ju gratis pizza sa vissa pallrar sig sakert hit bara for det - att dom ar kalla och inte alls specielt goda ar ju en annan sak, gratis ar gott heter det val?

Vi far aven sluta en timme tidigare pa Bank Holidays sa kocken ska slappas av pa golfbanan efter 4 och jag ska brumma till gymet och trana tills jag stupar.. kanske hors ikvall!

Lite bilder fran helgen.. Ajokens!

Jag lyckades gor en lok i kaffet i fredgas kvall och va valdigt stolt :)
image20

Lunch i lordags pa Lodge on the Loch - mysigt stalle med fin utsikt.
image21

Mia (Kennys systerdotter) och hennes marsvin Tuffty:
image22


Underbar 'lunch' - Crepe med nutella, banan och jordgubbar - himmelskt!
image23


Ett glas vin pa Oran More efter shopping - cool bild tycker jag, eller 'frack' som min farmor hade sagt!
image24


Min fina paskpresent jag fick av K - det ar ju sa man vill ata agg till allt :)
image25

Nachos, vin och semesterletande - haller tummarna for Cuba
image26


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0