Rosa naglar ar fina naglar, gula naglar ar fula naglar!

Jag akte och hamtade Ebba i fredags kvall och vi kakade Ebbas magiska potatisgratang som kocken alskar och mina hemmagjorda farsbiffar, mycket gott! Sen skulle vi till pubben men vi stannade hemma och spelade poker och drack vin istallet, vadret va helt fruktansvart.

Lordagen va svensk dag, jag o Ebba tog bilen till IKEA och hade kottbullslunch, jag kopte lite saker till ena sovrummet och sen fyllde vi korgarna fulla med svensk mat och tog en vurre med bro pa vagen ut. Hamtade genomblot Kenny som spelat golf i regn i 4 timmar och akte hem och mos med en kopp te, vi bestallde kinesmat, kakade svenska lantchips med dilldipp, drack massor med kopparbergs och vin och spelade monopol som jag stort forlorade, jag hade inte en pence kvar pa kortet och alla gator hade jag varit tvungen att salja.. till Kenny.. som daremot slutade med nastan alla gator med hotel pa och 6 miljoner pund pa sitt kort... jag hatar att forlora!

Sondag va det mors dag har borta, svarparonen kom over pa lunch, kockens lasagne och min appelpaj, himmelskt gott. Sen slappade jag hela ftermiddagen, malade naglarna, tvattade en tvatt, gjorde rent stackars fiskarnas pump som hade korkat igen, kollade pa Wild at Heart och laddade over musik till iphonen, drack manga koppar te och at en chokladboll, jag forklarade for Kenny att vi kallar/kallade det for negerbollar (n!ggerballs.. later mycket varre pa engelska) han tycker vi e konstiga haha.. men man sa ju det forr och det stod ju aven pa forpackningarna, idag kanske man inte fragar efter det pa cafet, men jag tror manga sager sa hemma fortfarande http://sv.wikipedia.org/wiki/Chokladboll


Idag nar jag vaknade, dodstrott, och tittade ut genom fonstret va det vitt pa marken, sno sno sno hade kommit, jag hatar sno. Jag vill ha var, tank alla stackars krokusar som fryser nu pga snon, det snoar fortfarande men det ar lite for varmt har borta for att det ska ligga kvar, det har snoat i mer an 6 timmar nu och anda ar det bara en millimeter kanske, inte ens vitt pa marken.. tack o lov!!!!


I morse akte K till Rotterdam for o jobba, sa ikvall blir jag ensammen om jag inte adopterar hem Ebba, men han kommer hem igen imorgon kvall tack o lov, jag saknar honom redan.. helt galet mycket!

Inget speciellt hander i veckan jag ska bara vara hemma och pussa pa mitt gullhjarta for pa sondag aker han till Portugal en vecka pa golfsemester, usch va trakigt :(

Dags for mote vid vattenautomaten!
xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0