Alla hjartans dag

Jag som skulle blogga sa mycket igar och ladda upp bilder och grejja, han inte inte mycket mer an att gymma och jobba. Sa en liten update:

Torsdag kvall var vi pa Grill on the Corner, supermysigt och jattegod mat.
 

Fredagen blev det lite shopping till Nisse (bla sapbubblor for katter), lite gym, massor med jobb och middag for Mamma Fraser pa kvallen pa mysiga Malmaison, mysig kvall och Ebba foljde med ocksa, efter det gick vi och tog nagra drinkar men kom faktiskt hem i skaplig tid.
  

Idag nar jag vaknade fick jag paket pa sangen, fint kort och presenter fran karaste farmor och Soren och ett gulligt kort med Debenhams present kort i fran K, inkluderar en personal shopper, konsultation och te/kaffe etc - GRYMT! :)


Senare pa morgonen kom aven ett blombud med underbart vackra blommor, jag som alskar liljor ocksa, ah det kommer bli sa fint nar dom slar ut!
 

Sen har vi lekt lite med Nisse som alskade blomkartongen och sen varit ivag och shoppat mat och vin till ikvall (och hunnit med att ta en avkopplande drink pa vagen hem ;)
Vi har bestamt oss for att kora Grill on the Square tema ikvall, vilket ar en av favvo restaurangerna, sa maten kommer bli som deras, och med kenny-masterkock framfor spisen kanske det blir annu godare till och med.
  

Vi har kopt massor med gott vin och champagne, rosa saklart, och sa har ser menyn ut - oh nu det vattnas i munnen..


Starter
Scottish mussels in white wine sauce with garlic and parsley
Till det blir det en Chilensk Chardonnay (Errazuriz) for mig och en South African Sauvignon Blanc (Lands End) for K.
Main
Beef fillets with hand cut chips, red wine and shallot sauce with garlic and butter fried button mushrooms on the side.
Till det blir det en Shiraz fran Chile - Concha y Torro.
Dessert
Cheese board and biscuits with espresso (i vara nya fina sma koppar vi kopte i sverige over nyar :)

Jag menar - kan man fa allt detta tillagat hemma av hjartat, vem behover da ga ut och kaka en kvall som denna?
Farmor - TACK for fina presenterna och kortet, det kom  med posten i morse sa verkligen bra tajmat :)


Bordet ar dukat iallafall och nu ska jag ga och sminka mig lite sa jag blir snygg till var mysiga kvall tillsammans.
Hoppas ni har en underbart mysig kvall ni med.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0