Blabar - 10.21

Nu ar det blabarsdags med lite yoghurt.. ah det ar sa gott. Jag tog med K pa en blabars tur i skogen bakom varat hus i Sverige nar vi va hemma i Augusti sa han fick provsmaka svenska blabar, jag varnade dock for stank av hundkiss pa men att vi ser det som smakforstarkare i Sverige....

Har borta kan man kopa blabar, inte plocka, och dom ar fran ett land langt langt borta och dom ar stora som hus, nastan lika stora som hallon faktiskt (sa inte riktigt som hus) fast gott smakar dom - stora, saftiga, sota blabar.


Blåbär - Vaccinium myrtillus


Jag visade honom lingon ocksa, fast han va inte direkt fortjust i det och ville INTE prova trots att jag forsakrade honom om att dessa inte hade stank av kiss pa sig (kanske har att gora med att jag kallar roda veckan for lingonberry-week)


Maste bara papeka att han saklart har atit blabar och lingonsylt forr, men jag var ju tvungen att visa honom den svenska urskogens frukt.


Nu ska jag aterga till mina sjoman och deras resor!

xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0