Ikea

Gardagen bestod av mysig middag hemlagad av Marksan (pizza till mig och cottage pie till K) med gott vin, vi oppnade forst en flaska som vi fatt av jobbet, ett grekiskt, lite suspekt sag det ut men hur daligt kan det vara liksom... tyvarr tillrackligt daligt for att hamna i diskhon.
Sa vi oppnade en ny som va betydligt mycket battre - sa VARNING alltsa for grekiskt vin!
Drinkar sen pa Burnbrae resten av kvallen och vi kom i sang innan 2, inte alls tokigt.



Imorse vaknade vi ganska tidigt, jag fick te pa sangen och en farsk Dwell katalog (mobler/inredning) och K fick sitt Peak golf skarp av snalla postgubben som han bestallt som han lag och beundrade. Lamnade honom pa golfen kl 10 och direkt ut till Ikea (efter en excellent frulle fran BP bestaende av diet coke, prawn sandwich, juice och hula hoops)... sa dar har jag strosat runt idag och kant mig som hemma och hittat en massa fint och avslutade med en vurre me bro.. skitgott - passade pa att kopa ost/kaffe/godisremmar och vaniljte i foodshopen ocksa mmmmm..
   
 
Frullen, alla inkop, mini enar (eller va det kallas?) till franska balkongen, orkidee till sovrumet, tre ljus som luktar lakrits, blommor till koksfonstret och sen blev det aven gardiner, tallrikar, glas, grejjer till koket, underlagg i bambu, servetter, lampskarmar etc - massa fint.


Sen lyckades jag fanga en sot missekatt pa bild ocksa, fast bild nr tva ar val kanske inte hans mest smickrande ;)




Jag borjar bli nojd med vart sovrum nu, nastan precis som jag vill ha det, sa dar mysigt sa man liksom vill krypa ner i sangen sa fort man gar forbi - och Apan och Ankan gor ju bara det hela annu mer oemotstandligt.



Vet inte vad vi ska hitta pa ikvall, kanske ringer vi hem en Chinese och kollar film, eller gar vi och tar en drink pa nan pub nara oss sa man kan ha jeans, stovlar och en mysig kofta pa, eller in till stan pa riktiga drinkar med sjyssta heels och snygga orhangen eller spelkvall med vin och popcorn.....? Ja jag vet inte vi far se - vad ska ni gora ikvall?

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0